Szakmai műhelyünk az újítások bölcsője.

Dramatikus módszereket és klasszikus tréning, workshop eszközöket kombinálunk, hogy 

  • élményszerűvé tegyük a tanulást, így
  • elmélyítsük a megértést, és
  • láthatóvá tegyük a láthatatlant

Mert ha a tréningek során biztonságos környezetben elképzelhetővé válik az addig elképzelhetetlen, akkor megnyílik a lehetőség, hogy képessé váljak rá.

  • Együttműködésfejlesztéshez, konfliktuskezeléshez
  • Kommunikációfejlesztéshez
  • Stresszkezelés vagy kiégés kezelésére
  • Érzelmi inteligencia fejlesztésére
  • Értékesítési technikák gyakorlására
  • Vezetőfejlesztéshez
  • Közszerepléshez szükséges készségek fejlesztésére
  • Coaching, Team coaching folyamatokhoz

Hogy működik?

Belső viszonyulásaink azok, amelyek gyakran felelősek és elakadásként jelentkeznek egy fejlődési folyamatban. Ezekkel a technikákkal hatékonyan lehet finomhangolni viszonyulásainkat céljainkkal, így a belső „rendet” megalkotva könnyebben alkalmazzuk a meglévő és elsajátított készségeinket egy-egy helyzetben.

 

  • A kitalált történeteket megjelenítő hagyományos szerepjátékokkal ellentétben a tréningen résztvevők saját történeteiket, nehéz szituációikat, problémás helyzeteiket látják megelevenedni.
  • Mivel kívülről látnak rá ezekre a helyzetekre, könnyebben megtalálják a kiutat, amelyet ki is próbálhatnak / próbáltathatnak a színészekkel.
  • A biztonságos helyzet (a színészek játszanak, a tréningen résztvevő „csak” néző) sokkal gyorsabban vezet belátáshoz, felismeréshez.
  • Úgy lehet bemutatni elkerülendő viselkedéseket, hogy a résztvevők nem érzik úgy, hogy szégyenkezniük kell.
  • A játék során olyan hangulat alakul ki, amelyben a résztvevők többsége késztetést érez arra, hogy ő is kipróbáljon néhányat a csoport által javasolt, elfogadott, és a színészek által bemutatott megoldások közül.

ALKALMAZOTT DRAMATIKUS TECHNIKÁK

drámapedagógia, az improvizáció, a playback színház, a pszichodráma és a szervezetállítás lehetővé teszik, hogy figyeljünk az egyének és csoportok érzékenységére, igényére és fejlettségi szintjére, aktuális mentális és fizikai állapotára, fejlesztési szükségleteire.

Mindegyik módszer lényeges kötőeleme a történet, melynek jelentősége, funkciója többek között az identitás tisztázása, a rendteremtés, a jövőkép megalkotása. A cél, hogy rálássunk saját működésünkre, hozzájussunk nehezen hozzáférhető saját történeteink megértéséhez, feldolgozásához, és ezáltal elmozdulást, változást érjünk el.

drámapedagógia és az improvizáció a szerep által nyújtott biztonsággal és védettséggel működteti a játékot. A részvevőknek lehetősége van arra, hogy mások bőrébe bújva juthassanak olyan tapasztalatokhoz, mely saját életükre is vonatkoztatható. (Mi az Ő történetének a szereplői vagyunk.)

pszichodrámában az újraélés és azonosulás segít abban, hogy a mögöttes tartalmakat, mozgatórugókat, motivációkat és belső történéseket megértsük. A bevonódás mélységét a kollektivitás biztosítja a résztvevők számára. (Mi mindannyian az „Én” vagyunk.)

playback színház a mesélés és a rátekintés erejét használja a részvevők védelmének segítségével, amely kétdimenziós –aktív és passzív – résztvevői struktúrából adódik.
A személyes történetet mesélő önként megy ki az anonimitás védelméből a fókuszba, melyben a játékmester bizalmi és védett helyzetet teremt. Az itt elhangzó személyes megnyilvánulások lehetőséget teremtenek a játszóknak és a nézőknek az azonosulásra. (Mi a TE történeted szereplői vagyunk.)

szervezetállításban a vezető vagy a tulajdonos szempontjából tekintünk rá a szervezetet mozgató, háttérben zajló, rejtett folyamatokra (Mi mindannyian az „énrészeid” vagyunk.)

Kapcsolat

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem és a KÜLDÉS gomb megnyomásával elfogadom.

Dénes Fruzsina
ügyvezető
+36-20-447-5253
denes.fruzsina@indepth.hu